Nietypowe projekty
Inne projekty
Szwedzka organizacja Previa jest odpowiedzialna za ciągłe podnoszenie standardów bezpieczeństwa na miejscu budowy. Po zakończeniu podziemnych prac budowlanych, takich jak budowa tunelu, udowodniono, że intensywne światło białe wykorzystywane w ciemnych tunelach wpłynęło negatywnie na wzrok robotników, a szczególnie na widzenie w ciemności. Previa, wspólnie z największą szwedzką firmą budowlaną Skanska, uruchomiła projekt testowy wykorzystując lampy Labino UV, aby ustalić czy światło ultrafioletowe może być zasadnym uzupełnieniem dla światła białego.
Firma Skanska aktualnie testuje asfalt fluorescencyjny oraz światło UV w celu czasowego nanoszenia znakowania bezpośrednio na drogach, w miejscach takich jak objazdy lub przebudowy.
Większość miejsc kontroli radarowej prędkości w nocy jest niewidocznych, co sprawia, że szybko jadący kierowca nie zatrzymuje się do kontroli tłumacząc się, że zbyt późno zobaczył sygnał od policjanta. Przeprowadzone testy potwierdziły, że po zamontowaniu lampy Labino UV na magnes na radiowozie i zdalnym uruchamianiu, sytuacje przestały być dwuznaczne. Policjant ubrany we fluorescencyjną kamizelkę za pomocą pilota włączał lampę w chwili zanotowania przekroczenia prędkości lub podjęcia decyzji o zatrzymaniu stając się bardzo widocznym nawet ze znacznej odległości.
Straże przybrzeżne różnych krajów, a zwłaszcza ekipy ratunkowe wykorzystują oświetlacze ultrafioletowe to odnajdowania łodzi ratunkowych oraz kamizelek ratunkowych, które zazwyczaj wykonane są materiałów fluorescencyjnych. W nocy, zwłaszcza w trudnych warunkach są one dużo lepiej widoczne niż w świetle białym, a dodatkowo promieniowanie ultrafioletowe nie zakłóca urządzeń noktowizyjnych.
Znakowanie fluorescencyjne coraz częściej wykorzystywane jest leśnictwie i przemyśle drzewnym. Celem jest uproszczenie identyfikacji oznakowanych drzew oraz drewna, nawet w porze zimowej. Podobne znakowanie wykorzystywane jest w tartakach dla optymizacji cięcia. Odpowiedni czujnik lokalizuje znacznik fluorescencyjny, a następnie mechanizm ustawia tarcicę na właściwej pozycji. Dopiero później odbywa się cięcie.